
Jak hasztagi i małpy wpływają na twitterowy język
10 września 2015, 14:59Pisząc na Twitterze, ludzie stosują się do tych samych zasad etykiety językowej, co w mowie.

Skradziona ikona „Trzy Marie u grobu” wraca do Polski
14 marca 2022, 13:45Po ponad 30 latach do Polski wraca skradziona z Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie XVI-w. ikona z przedstawieniem „Trzech Marii u grobu”. Skradziono ją z zamku w grudniu 1990 r. To druga ikona - po ikonie z przedstawieniem Archanioła Michała - odzyskana dzięki współpracy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN) ze stroną niemiecką.

Na widok Red Bulla jadą ostrzej
1 lutego 2011, 13:26Logo Red Bulla wpływa na zachowanie ludzi. Biorąc udział w grze komputerowej, osoby prowadzące bolid z charakterystycznym złoto-czerwonym wizerunkiem jechały bardziej agresywnie i podejmowały większe ryzyko. Doskonale wpisuje się to w taktykę marketingową marki, która wydaje się udzielać konsumentom (Journal of Consumer Psychology).

"Pusta" trumna z archeologiczną niespodzianką w środku
28 marca 2018, 09:14W antropoidalnej trumnie sprzed ok. 2,5 tys. lat, która przez 1,5 wieku leżała w magazynie Uniwersytetu w Sydney i miała być pusta, odkryto niedawno niekompletną i mocno rozczłonkowaną mumię. Obecnie trwają jej badania.

Wykształcenie nie chroni przed dezinformacją. Starsi lepiej sobie z nią radzą niż młodsi
11 lutego 2025, 10:32Badacze z Instytutu Rozwoju Człowieka im. Maxa Plancka przeprowadzili metaanalizę, której celem było określenie, jakie osoby są najbardziej podatne na nieprawdziwe informacje i dlaczego. Naukowcy wzięli pod uwagę między innymi takie czynniki jak wiek, wykształcenie, poglądy polityczne czy zdolność do analitycznego myślenia. Z ich analizy wynika, że osoby lepiej wykształcone równie łatwo jak mniej wykształcone ulegają fake newsom, a osoby starsze lepiej niż młodsze odróżniają informacje nieprawdziwe od prawdziwych.

Dostrajające logo
1 kwietnia 2008, 11:22Profesorowie Gavan Fitzsimons, Tanya Chartrand oraz Gráinne Fitzsimons (Duke University i University of Waterloo) zaprezentowali, że krótka ekspozycja dobrze wszystkim znanych marek, a konkretnie ich logo, wyzwala w badanych zachowania odzwierciedlające kojarzone z nimi cechy.

Czerwony Październik atakuje od pięciu lat
15 stycznia 2013, 09:57Firma Kaspersky Lab opublikowała raport, w którym donosi o odkryciu ogólnoświatowej operacji szpiegowskiej, w ramach której zarażono komputery w kilkudziesięciu krajach świata. Złośliwe oprogramowanie kradnie dane z maszyn podłączonych do sieci rządowych, dyplomatycznych, instytucji naukowych, firm i instytucji związanych z energią jądrową, wydobyciem ropy naftowej i gazu, wojskiem, przemysłem kosmicznym i lotniczym oraz handlem

Na Malcie odkryto nietknięte grobowce z czasów imperium kartagińskiego/okresu wczesnorzymskiego
22 maja 2020, 12:12Na południowo-wschodnich obrzeżach Tarxien na Malcie w ramach monitoringu sprawowanego przez Sovrintendenza Tal-Patrimonju Kulturali podczas prac budowlanych odkryto klaster kilku grobów. Były to głównie znane z wysp Archipelagu Maltańskiego typowe groby komorowo-szybowe, wykorzystywane za czasów imperium kartagińskiego i w okresie rzymskim (1800-2500 lat temu). Dwa z opisanych w ostatnim komunikacie prasowym były nadal zamknięte. W jednym znaleziono szczątki dwóch dorosłych osób, w drugim - urny z prochami.

Krytykują, by poczuć się kobieco
24 listopada 2009, 09:40Pracujące panie, które stają się głównymi żywicielkami rodziny, opowiadają historie o leniwych bądź nieradzących sobie z domowymi obowiązkami mężczyznach, by czuć się bardziej kobieco (Sex Roles).

Zapraszamy na pokaz niezwykłego filmu
26 stycznia 2016, 10:42Na spotkanie z Danem Cruickshankiem oraz pokaz specjalny filmu „Warszawa – zmartwychwstałe miasto” zapraszają: BBC Earth oraz Muzeum Powstania Warszawskiego, 27 stycznia 2016r., godz. 17:00.